Sporgeometri Christians Brygge - nu HFHJ I 150

af Niels Munch, 17/11 2017, 21:14 (2323 dage siden) @ Hans-Henrik Landsvig

De danske jernbaner har aldrig haft G02'ere. Alle de vogne, der kom til DK, var af G10-typen, der var en videreudvikling af G02.

Hvordan så med Køge Ringsted Banens J 50 til J 55 og GK 46 til GK 48?

De opgives som bygget i henholdsvis 1902 og 1905.

G10erne kom først i 1910. J-vognene laster også kun 12,5 tons mod G10erens 15 tons.

Så G10ere var de ikke.


Hej Hans-Henrik,

KRBs J-vogne havde en aksafst. på 3,66 m og GK-vognene 4,00 m. G02-typen, der blev videreudviklet til G10, havde 4,50 m aksafst. som G10. Så KRBs J- og GK-vogne kan ej heller siges at være G02'ere. Deres herkomst ud over byggested har jeg ingen oplysninger om.


Bedste hilsener
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak