Spørgsmål om åbne vogne.

af Niels Munch @, søndag 07. januar, 2018, 13:05 (11 dage siden) @ Bent Hansen

Blot en enkelt kommentar: De bundtømmende malmvogne af type 1902 (se tråden http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=30526 ) blev, da de blev afløst af større typer, ombygget til ballastvogne og mistede midterakslen. Kunne en tilsvarende skæbne ikke have overgået "træ-malmvognene", da de blev afløst af jern-typerne?

Samlingsportalen er desværre nede endnu. Men de få fotos, jeg har gemt med danske entreprenørers aktiviteter i Sverige, viser "kun" de primitive grusvogne. Vore svensk-kendere må på banen.

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen