N210

af Steffen Dresler, 16/2 2018, 09:01 (2260 dage siden) @ jhcn

Go´morn til Henrik og alle andre

Jeg har ikke noget at kunne tilføje til "parkeringen", hverken årsag eller sted. Det er ikke opført på lokomotivkortet fra Aarhus værksted.
MEN jeg kan se, at N 210 har været på værksted i perioden 26. april 1957 til 31. maj 1957 og at der i bemærkninger står: ”Tender ang. hjulr.” (min bem.; hjulr.=hjulringe?).

Lokomotivet udgik efterfor danskning i København 23. februar 1954 og blev overført til 2. Dc. 2. marts 1954, hjemsted Fredericia.
MEN hvad der kan undre lidt er dateringen 1957, da lokomotivet er udstyret med DR BR 52 røgkammerdør, da der på et billede - http://www.jernbanen.dk/damp_solo.php?s=1&lokid=817 – angiveligt fotograferet i 1955 af Zumbach, er lokomotivet udstyret med DSB type spids røgkammerdør med centralt håndhjulslukke?

Om lokomotivet udgik fra værksted med sneskærme ved jeg ikke, men på "parkeringsbilledet" er det tydeligt, at den ved ”parkeringen” har haft disse og at beslag er afskruet/fjernet, de seks huller i siden af pufferplanken. Der er intet anført i Reparationsbogen vedr. montering af disse ved udgang fra Vk i Kh om dette.

Nå, skal skovle sne, fortsat god fredag til alle

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • N210 - jhcn, 16/2 2018, 08:14 [*]
    • N210 - Steffen Dresler, 16/2 2018, 09:01
      • N210 - bl, 16/2 2018, 13:55
        • N210 - UTJ, 16/2 2018, 14:21
    • N210 - 87-Gruppen, 16/2 2018, 11:07
      • N210 - Steffen Dresler, 16/2 2018, 14:48
        • N210 - jhcn, 16/2 2018, 15:05
    • N210 - UTJ, 16/2 2018, 15:25
    • N210 - KimC, 16/2 2018, 19:22
      • N210 - Poul Andersen, 16/2 2018, 22:28
        • N210 - KimC, 17/2 2018, 08:05
    • N210 - shipmik, 17/2 2018, 13:26
      • N210 - Michael Deichmann, 17/2 2018, 14:02
    • N210 - jhcn, 9/4 2018, 14:04
      • N210 - Steffen Dresler, 9/4 2018, 18:24
        • N210 - jhcn, 10/4 2018, 07:53
          • N210 - Svend, 10/4 2018, 09:37
            • N210 - jhcn, 10/4 2018, 09:46

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak