Avatar

Har Todbøl været trinbræt med sidespor?

af Morten Flindt Larsen, København K, 19/2 2018, 14:52 (2252 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 19/2 2018, 15:32

Som andre af dine "sidespor på fri bane" behøver et sidespor ikke at være optaget i tjenestekøreplanen for at være et sikkerhedsmæssigt "S". Det giver tjenestekøreplanen for K56S et udmærket eksempel på, men som bekendt er tjenestekøreplanen ikke det eneste definerende element på den sikkerhedsmæssige virkelighed. Der hører en række hadither med, også i "den anden ende", når et ekspeditionssted oprettes udenfor et køreplanskifte. Da står det lige som den aktuelle nedlæggelse heller ikke nævnt i koranen

Kære Morten

Jeg taler ikke om et "sikkerhedsmæssigt sidespor". Jeg taler udelukkende om, om Todbøl var "T&S", og det var det ikke.

Bedste hilsner

Thomas

Kære Thomas,

Nej, Todbøl stod ikke anført som "T&S" i tjenestekøreplanen men som "T". Man har naturligvis vidst, at S'et ville blive fjernet i løbet af køreplansperioden og har vel derfor udeladt S'et. Så slap man for at udsende en rettelse. Så det er fint, at både Thomas' far og La nåede at dokumentere, at der faktisk var et S ved Todbøl T den sommer. Ellers havde eftertiden jo troet, at S'et blev fjernet allerede ved køreplanskiftet. Tilsvarende har jeg også set ved andre ekspeditionssteder i tjenestekøreplanerne, så her er det godt, at vi havde La, hvor også midlertidige arbejdssidespor og -trinbrætter, der ikke var i tjenestekøreplanerne, omtales.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak