Nordbanedriftsmateriel 51-68 (igen)

af Georg Schmidt, 2/4 2018, 23:35 (2214 dage siden) @ gamle ole2

Myldretidstog-om eftermiddagen fra KH var på minutallet 39 og 59, plus evt weekendtog (også GDS og HFHL) Disse myldretidstog var typisk (altid?) oprangeret med MO iforspand og AC, et antal CL men ingen CLE.

Var det mon de tidligere D-trukne tog???

De tidligere D-trukne persontog på Nordbanen blev ikke overtaget af MO-vogne men af S-maskiner.
Det var jo mest lørdagspersontog D-maskinerne fremførte på Nordbanen.

Sommer 1953 var det tog 745 lørdag med afg. Kh 13.58 og Hillerød ank. 14.50. Retur fra Hillerød kl. 15.24 med godstog 2744 med rangering i Lyngby og Lersøen med ank. Gb 18.29.

Sommer 1954 med godstog 2731 lørdag til Hillerød Gb afg 10.50 Hillerød ank 12.42. Retur fra Hillerød med tog 732 afg. 13.16 som også medførte vogn fra Frederiksværk ank. Kh 14.00. HFHJ vognen returnerede til Hillerød/Hundested med toget 15. 19 fra Kh (S-maskine). Foruden denne omgang var på lørdage i sommer 1954 også D-maskine i tog 745 med afg. Kh 13.59 og ank Hillerød 14.50. Retur med godstog 2744 afg. 15.21 ank. Gb 18.29.

Sommer 1955 fremførte D-maskine igen tog 745 fra Kh 13.59 og retur fra Hillerød med 2744.

Sommer 1956 fremførte D-maskinen lørdagstog 7751 afg. Kh 14.59 ank. Hillerød 15.44. Retur forspand forrest (på S-maskine fra 7749) i tomtog 7752 fra Hillerød 16.19 ank Kh 17.00.

Vinter 1956-57 ser ud til at være sidste gang med D-maskiner i persontog på Nordbanen. D-maskine fremførte tog 761 hverdage fra Kh 16.39 ank. Hillerød 17. 29. Retur fra Hillerød i godstog 2760 kl. 17.59 med ophold i Lyngby og Lersøen og ank Gb 22.09.

Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak