OHJ 38 i drift igen (7 fotos)

af Steffen Dresler, 4/5 2018, 08:50 (2155 dage siden) @ LBC

G´morn Lars

En damper kan sagtens have flere stationeringer på samme år, afhængig af optællingstidspunkt. Forstået på den måde, at det normale optællingstidspunkt for DSB Maskinafdeling var årligt pr. 31. marts. Derfor kan en damper f.eks. sagtens være normalt (opført) stationeret i Odense og i drift, men på optællingstidspunktet stået henstillet i Århus for at afvente tur på værksted. Men lokomotivet var en Odense maskine og i drift, men lige omkring optællingsdatoen en tur i Århus. Og så kan en maskine jo skifte hjemsted i optællingsåret og jf. 31-3 listen være et sted, men idrift senere ved et andet depot, nyt hjemsted.

Det officielle er altså 31-3 listerne og dem der er vist i DJM årsskrift er opgjort netop p.b.a. disse lister. Du ved hvor du kan finde dem hvis spørgsmål, men det viste i DJM årsskrift dækker jo hele DF perioden ved DSB.

En lille pudsighed, så var alle Df´erne i Nyborg omkring 1956 og kørte ballast.

Men ellers er der jo en læser her på siderne, der helt sikkert kan hjælpe hvis tiden kan findes til de små finurligheder, der gør det mere spændende.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak