Broer (+2 gamle fotos)

af Niels Munch @, fredag 05. oktober, 2018, 13:42 (12 dage siden) @ Thyge

Min egen mistanke siger midtbanen sidste etappe? det passer bedere med tøjet osv.


Jeg får også associationer til Ringsted-Næstved, da billederne kunne være i familie med dem, vi finder i NæstvedArkiverne.

[image]


Der var flere Hjort Lorenzen broer på strækningen, f.eks. denne:

[image]Vejbro på Trælløsevej syd for Herlufmagle. Del af Midtbanen, åbnet 1924. Datering ca. 1920. NæstvedArkiverne - Foto nr. N-B 6096.

..... men kun få kurver.

M.h.t. buebroen:

[image]


..... kunne det være denne:

[image]Jernbanebro over Sorøvej ved Ganges Bro. Broen fører jernbanen mellem Næstved og Ringsted over Sorøvej. Hvor fotografen har stået, løber Valmosegrøften under Sorøvej. Til højre ses autoværn ud for grøften. Broen over Valmosegrøften hedder Ganges Bro = græsgangene ved broen. Jernbanebroen er altså ikke Ganges bro. Jernbanebroen opført ca. 1920. Fotograf: Ukendt. Datering ca. 1930. NæstvedArkiverne - Foto nr. N-B 11624.

Klik på Næstved-billederne for oprindelig udgave og størrelse.

Jeg er ikke tilstrækkelig kendt med Sydbanen til at være sikker endsige komme sagen nærmere.


Bedste hilsener
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 
Kulturbaner
Kulturbaner
Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen