1967: Direkte tog Fredensborg-København H

af Svend, Storkøbenhavn, 11/11 2018, 21:05 (1992 dage siden) @ Tovli

185 tons er maksimal belastningen for MO og giver sikker plads til 3 personvogne. Det vil sige at toget kunne fremføres af 1 MO + 2 CLL + 1 CLS. Når man så vælger at bruge 3 CLL og så en ekstra MO er der kraftoverskud. Det er sjældent at man udfra belastningen kan sige præcis hvad oprangering der er blevet brugt. De fleste tog på Lille-Nord fremførtes det år som MO 102 - dvs 40 tons til en vogn. I Jylland fremføres mange MO tog som MO 173 og så passer det jo fint med de 37 tons.

.
Det er helt korrekt at højeste samlede togvægt for et tog oprangeret af MO (enkeltkørende) + vogne er 185 tons. Da MO-vognen (i TIB) er sat til 62 tons, må vægten af de tilkoblede vogne være på højst 123 tons.
Man (eller i hver fald jeg) kan forestille sig (mig), at køretidstabellerne indeholder tog med faste belastninger/togvægte. Det finder jeg ud af, når jeg får gravet mig frem til det eksemplar, jeg har stående et eller andet sted (reddet ved et tilfælde fra at blive kasseret).
Men vi mangler stadig en FO/oprangeringsplan for de pågældende tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak