D 826 før - og nu (9 Fotos)

af UTJ, 24/3 2013, 14:41 (4049 dage siden) @ Lars Henning Jensen

Tænk hvis den blot var sat hen i en kold remise.


Nu ejes lokomotivet jo af en forening og ikke en stor statsvirksomhed med om ikke ubegrænsede, så dog væsentligt bedre muligheder, så denne let slørede bedrevidende kritik af, at DJK ikke skulle have passet ordentligt på lokomotivet - oven i købet fremsat af en, der har "sit på det tørre" - forekommer upassende og utidig, ikke mindst i dette seriøse forum ...

Lad os slippe for den slags

Det er sådan set blot en ganske almindelig betragtning, fordi det jo netop er et dejligt lokomotiv. Og jeg er med på alle de problemer DJK har været igennem, godt hjulpet af både interne og eksterne omstændigheder.

Om det er utidigt er nok en smagssag. I dette tilfælde mener jeg jo nok at min holdning er den udbredte, nemlig at der ikke er passet ordentlig på den siden den blev adskilt i det fri. Og det synes jeg egentlig at 'vi' der 'kigger over plankeværket' skal have lov til at sige til jer i DJK.

Og det er ikke bedrevidende. Så I slipper ikke for kritik, der måske er ubehagelig, men som ikke er bestemt på personer, for jeg kender heldigvis ikke til historikken, udover at jeg konstaterer at det var LOKOMOTIVET i 1970'erne og langt ind i 1980'erne og var med til at trække nye jernbaneinteresserede ind i branchen når det kørte land og rige rundt.

Kommer det forresten ind? Og i så fald i Høng eller Marslev, for begge steder er der jo rejst fine haller. Og hvad med D 825 - det er altid ubehageligt med samme ejer af to ens lokomotiver, for man kan få grimme tanker om at bygge dem sammen til én.....det håber jeg ikke......


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak