Denne notits bragtes i Jernbane-Bladet, 11. årgang, nr. 11, november 1954.
Hvorfor er skribenten så kritisk? Det lyder nærmest som om, at det tidligere anlæg har været "fantastisk" i forhold til det nye? Det forstår jeg ikke?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Kære Thomas.
Der er svaret særdeles sagligt om Valby - Glostrup af de to næste. Jeg vil blot kommentere den bagstræberiske holdning til "alt nyt", der ligger i skribentens ord fra 1954 med følgende eksempel:
Da HHJ i 2002 fik nyt elektronisk sikringsanlæg fra Siemens - efter EF-udbud, som det hed den gang - var der nogle "røster", der sagde, at det gamle, udslidte sikringsanlæg var meget bedre med dets erkendte sikkerhedsbrist. Der var endda "en godkender" - her nævnes navnet ikke - der var lige ved at sige, at det nye ikke kunne godkendes, men det gamle måtte gerne fortsætte, for "det var jo godkendt". Grenaabanen (Banedanmark) har senere fået et i princippet tilsvarende Siemens sikringsanlæg, så der nu er klar til "samdrift" på det sikringstekniske og spormæssige område.
Som det hedder, "når historien skal skrives": Jeg var der selv.
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
GH