Bag poplerne på Otto Busses Vej

af Georg Schmidt, 18/6 2016, 09:36 (2841 dage siden)

Bag poplerne på Otto Busses Vej kunne man somme tider finde hensatte vogne f.eks. havarister. I 1974 fandt jeg MM 805 der gik som tredjesidste vogn i H-toget 60146 der blev påkørt bagfra af E-toget 40147 foran Østerport 7/9 1973. 805 fik nogle skader i fronten da den gik op til Fs 982 der jo nærmest blev krøllet helt sammen.

[image]
MM 805.


[image]
Man har været i gang med klistermærkerne til "standardskrift stor".


[image]
Bag 805 stod MM 797 på værkstedsbogier.


[image]


[image]
Her kan godt lige anes de gamle krølletal bag klistermærkerne.

Fotos Georg Schmidt

Mvh
Georg

Bag poplerne på Otto Busses Vej

af Børge Sundahl, 18/6 2016, 10:13 (2841 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej Georg

Så du tilfældigvis hvad det var for en HJ-vogn, der stod der?

Børge

Bag poplerne på Otto Busses Vej

af Georg Schmidt, 18/6 2016, 10:40 (2841 dage siden) @ Børge Sundahl

Hej Børge
Den ene var i hvert fald 111 7 312-0, men jeg fik vist ikke numrene på de andre.

Mvh
Georg

Bag poplerne på Otto Busses Vej

af Børge Sundahl, 18/6 2016, 17:15 (2840 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej

OK tak for det

Mvh Børge

Bag poplerne på Otto Busses Vej

af Flemming Jakielski, Rødovre, 18/6 2016, 15:51 (2840 dage siden) @ Georg Schmidt

Bag poplerne på Otto Busses Vej kunne man somme tider finde hensatte vogne f.eks. havarister. I 1974 fandt jeg MM 805 der gik som tredjesidste vogn i H-toget 60146 der blev påkørt bagfra af E-toget 40147 foran Østerport 7/9 1973. 805 fik nogle skader i fronten da den gik op til Fs 982 der jo nærmest blev krøllet helt sammen.

[image]
MM 805.


Foto Georg Schmidt

Mvh
Georg

Men det lidt mærkelige var, at 805 blev bugseret tilbage til Enghave Maskindepot og henstod her til omkring 1976. Muligvis for indvinding af reservedele. Den blev aldrig repareret og kom slet ikke i drift.

V.H
Flemming J

Bag poplerne på Otto Busses Vej

af Oversmeden, 18/6 2016, 17:47 (2840 dage siden) @ Flemming Jakielski

Men det lidt mærkelige var, at 805 blev bugseret tilbage til Enghave Maskindepot og henstod her til omkring 1976. Muligvis for indvinding af reservedele. Den blev aldrig repareret og kom slet ikke i drift.

Jeg skal ikke kloge på hvor trængt DSB var med S-togsmateriel 1973-76, men jeg bemærker at der næsten årligt fra 1972-1978 tilgik nyt materiel (de røde S-tog).
Meningen med det nye materiel var vel at slippe af med de gamle brune + udvide køreplanen. På den baggrund giver det meningen bare at lade havaristen stå og evt. plukke lidt reservedele.
Hvorfor bruge en masse tid og penge på en vogn, som alligevel er på vej ud få år senere?

DSB Hs415Svenska-lok
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak