DSB DH 440, MH203 har CFL Cargo købt den ?

af Togsøn, tirsdag 10. juli, 2018, 21:01 (8 dage siden)

Kan se på Simontog at DSB DH 440 / MH 203 stadig står i Padborg.

Er vi så heldige at entusiaster fra CFL Cargo har købt den ?

Eller er der nogen som ved hvem der ejer den ?

Nu har stået i Padborg meget længe.

Fint hvis CFL Cargo vil bruge den som daglig rangermaskine i Padborg !

Hilsen Erling.

DSB DH 440, MH203 har CFL Cargo købt den ?

af Ole Dinesen ⌂ @, tirsdag 10. juli, 2018, 22:48 (8 dage siden) @ Togsøn

Kan se på Simontog at DSB DH 440 / MH 203 stadig står i Padborg.

Er vi så heldige at entusiaster fra CFL Cargo har købt den ?

Eller er der nogen som ved hvem der ejer den ?

Nu har stået i Padborg meget længe.

Fint hvis CFL Cargo vil bruge den som daglig rangermaskine i Padborg !

Hilsen Erling.


CFL Cargo har ikke købt den.

DSB DH 440, MH203 har CFL Cargo købt den ?

af Togsøn, onsdag 11. juli, 2018, 07:24 (7 dage siden) @ Ole Dinesen

Hej Ole.

Tusind tak, ved du så hvem, nu må det da snart stoppe med den hemmelighed !

Hilsen Erling.

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af Claus M, onsdag 11. juli, 2018, 10:40 (7 dage siden) @ Togsøn

Hvorfor der det så vigtigt at vide hvem der har købt den? Køberen ønsker tilsyneladende ikke at det kommer ud, og det må vi vel respektere.

Jernbanemuseet solgte/overdrog kun til modtagere, der havde en plan for enhederne, så vi kan tage det forholdsvis roligt.

Ja, jeg er også nysgerrig, men skal vi ikke have is i maven?

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af UTJ, onsdag 11. juli, 2018, 11:47 (7 dage siden) @ Claus M
redigeret af UTJ, onsdag 11. juli, 2018, 12:05

For nogle er det måske vigtigt. Andre måske ikke, men.....

Det er et offentligt støttet museum med en politik om kun at vil afhænde til bestemte aftagere udfra museets egne kriterier. Derfor er det i offentlighedens interesse at vide til hvem, på hvilke vilkår og hvad den pågældende kunne tilbyde af "plan" eller "faglighed". Hvis ikke dette er offentligt er der grund til at tro at der er lusk med i transaktionerne.

Vi er endnu ikke blevet præsenteret for klare kriterier og krav, herunder hvilke modkrav museet i de enkelte tilfælde har opstillet. En oversigt ville muligvis medføre at modtagere og afviste ikke har fået ligeværdig behandling i processen. Som i enhver udbudsproces bør det offentliggøres hvam der har budt, på hvilke enheder og hvad der er tilbudt.

Det er ikke en overdragelse der kan have nogetsomhelst skær af kommercielt over sig, hvorfor man kan søge aktindsigt og hvis det bliver afslået, kan man gå videre med den. På trods af selveje, fond mm konstruktioner er museet formentlig omfattet af forvaltningsloven mm.

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af Ole Dinesen ⌂ @, onsdag 11. juli, 2018, 12:38 (7 dage siden) @ UTJ

For nogle er det måske vigtigt. Andre måske ikke, men.....

Det er et offentligt støttet museum med en politik om kun at vil afhænde til bestemte aftagere udfra museets egne kriterier. Derfor er det i offentlighedens interesse at vide til hvem, på hvilke vilkår og hvad den pågældende kunne tilbyde af "plan" eller "faglighed". Hvis ikke dette er offentligt er der grund til at tro at der er lusk med i transaktionerne.

Vi er endnu ikke blevet præsenteret for klare kriterier og krav, herunder hvilke modkrav museet i de enkelte tilfælde har opstillet. En oversigt ville muligvis medføre at modtagere og afviste ikke har fået ligeværdig behandling i processen. Som i enhver udbudsproces bør det offentliggøres hvam der har budt, på hvilke enheder og hvad der er tilbudt.

Det er ikke en overdragelse der kan have nogetsomhelst skær af kommercielt over sig, hvorfor man kan søge aktindsigt og hvis det bliver afslået, kan man gå videre med den. På trods af selveje, fond mm konstruktioner er museet formentlig omfattet af forvaltningsloven mm.


Inden "man" spilder tid på aktindsigt osv, kan man jo starte med at læse her: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=126040

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af UTJ, onsdag 11. juli, 2018, 12:46 (7 dage siden) @ Ole Dinesen

Pointen er at det ikke kan være en fortrolig proces når der intet kommercielt er over det. Det er formentlig heller ikke af hensyn til den nationale sikkerhed.

Om man gider at søge aktindsigt er en helt anden sag, men et svar på sådan ville medføre at hele korrespondancen skal lægges frem, også selv om det er en uafsluttet proces

Ja det er irriterende med offentlighed i forvaltningen

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af Ole Dinesen ⌂ @, onsdag 11. juli, 2018, 13:31 (7 dage siden) @ UTJ

Pointen er at det ikke kan være en fortrolig proces når der intet kommercielt er over det. Det er formentlig heller ikke af hensyn til den nationale sikkerhed.

Om man gider at søge aktindsigt er en helt anden sag, men et svar på sådan ville medføre at hele korrespondancen skal lægges frem, også selv om det er en uafsluttet proces


Jeg kan nu fint vente til de melder noget ud, om det så bliver i næste uge eller primo 2019, men du gi'r den bare gas :-D

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af UTJ, onsdag 11. juli, 2018, 13:39 (7 dage siden) @ Ole Dinesen

Nej da. Det var blot fordi en anden gerne ville oplyses. Og så synes jeg sådan set blot det er på sin plads at nævne muligheden og at der er rammer for forvaltningen når man påberåber sig fortrolighed som påskud. Jeg synes at det er helt fint at museet har arbejdsro, idet bemeldte lok dog nu står ganske udsat og kun taber i værdi. Nej der er ingen grund til “at gi’ den gas”.

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af Egon Schmidt, onsdag 11. juli, 2018, 15:16 (7 dage siden) @ UTJ

Her fra Padborg D.9.6.2018[image]

Avatar

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af Morten Flindt Larsen, København K, onsdag 11. juli, 2018, 22:47 (7 dage siden) @ UTJ

Pointen er at det ikke kan være en fortrolig proces når der intet kommercielt er over det. Det er formentlig heller ikke af hensyn til den nationale sikkerhed.

Om man gider at søge aktindsigt er en helt anden sag, men et svar på sådan ville medføre at hele korrespondancen skal lægges frem, også selv om det er en uafsluttet proces

Ja det er irriterende med offentlighed i forvaltningen

DJM er en erhvervsdrivende fond, og erhvervsdrivende fonde er - uanset om de udspringer af offentlige eller private virksomheder - ikke omfattet af offentlighedsloven. Det har Folketingets Ombudsmand fastslået i 2014. "Google is your friend".

--
Med vanlig venlig hilsen
אתה אדם סקרן, הא?

DSB DH 440/MH203 - Hvorfor så vigtigt?

af UTJ, torsdag 12. juli, 2018, 02:04 (6 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

DJM er en erhvervsdrivende fond, og erhvervsdrivende fonde er - uanset om de udspringer af offentlige eller private virksomheder - ikke omfattet af offentlighedsloven. Det har Folketingets Ombudsmand fastslået i 2014. "Google is your friend".

.
Det er absolut ikke sikkert i dette tilfælde. Fonden er bla ikke oprettet på privat initiativ mm. Men lad dog blot museet være i fred, der skal nok komme flere udforringer i de kommende år, herunder økonomiske.

DSB DH 440, MH203 har CFL Cargo købt den ?

af Peter Linaa, onsdag 11. juli, 2018, 22:02 (7 dage siden) @ Togsøn

Hej Ole.

Tusind tak, ved du så hvem, nu må det da snart stoppe med den hemmelighed !

Hilsen Erling.


Til jer, der gerne vil vide "noget" om DJM´s materiel, kan studere denne liste:

https://www.jernbanemuseet.dk/images/Rullende_materiel_inkl_udskilte_siden_2013.pdf

Listen kan findes på DJM´s hjemmeside.

M v h
Peter L


Danske privatbaner

Lokomotivfabrikker

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen