Er det en tagrende? - DSB My

af Langelandsbanen, tirsdag 06. november, 2018, 12:44 (10 dage siden)
redigeret af Tommy Nilsson, onsdag 07. november, 2018, 14:43

Jeg har fundet mig et lille mysterium.

Så vidt jeg ved, så er de kabelbakker man kan se ved taget på eksempelvis My 1101, beregnet til ATC kabler, så disse ikke påvirkes af magnetisme.

Men på billeder fra før ATC, syntes jeg at jeg kan se noget meget lignende på My i vinrød.

Er det slet ikke kabelbakker til ATC? Er det "tagrender"? eller hvad er det man ser?

De kan eksempelvis ses på 1152, tilbage i 1972. http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=177

Håber at nogle kan hjælpe med det her lille "mysterie" :-)

Avatar

Er det en tagrende? - DSB My

af Jørgen Schwartz @, Tranbjerg J, tirsdag 06. november, 2018, 14:42 (10 dage siden) @ Langelandsbanen

Jeg har fundet mig et lille mysterium.

Så vidt jeg ved, så er de kabelbakker man kan se ved taget på eksempelvis My 1101, beregnet til ATC kabler, så disse ikke påvirkes af magnetisme.

Men på billeder fra før ATC, syntes jeg at jeg kan se noget meget lignende på My i vinrød.

Er det slet ikke kabelbakker til ATC? Er det "tagrender"? eller hvad er det man ser?

De kan eksempelvis ses på 1152, tilbage i 1972. :http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&lokid=177

Håber at nogle kan hjælpe med det her lille "mysterie" :-)

Inden ATC tiden blev de brugt ITC (til kørsel med Bns styrevogn) kabelføring, ihvertfald på de MY der var udstyret med ITC.

Mvh Jørgen

Er det en tagrende? - DSB My

af Langelandsbanen, fredag 09. november, 2018, 13:49 (7 dage siden) @ Jørgen Schwartz

Det opklarer det hele! :-D

Er det en tagrende? - DSB My

af tjesp02, fredag 09. november, 2018, 15:01 (7 dage siden) @ Langelandsbanen

Den er egentlig til strækningsradioen. Så var der nogle der havde i hver side. Det var maskiner med ITC. ITC blev så pillet ud da der blev monteret ATC.

Thomas

Danske privatbaner

Læs historien om:
Lyngby - Nærum Jernbane
3 advokat tilbud

Jernbanebøger

S-Banen 1934-2009
S-Banen 1934-2009
Pris 401,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen