DSB lyntog og togsæt
IC2 motorvogn. Førerrum. ATC. Trykluftbremse, dynamisk bremse og magnetskinnebremse. Klimaanlæg. Scharfenberg kobling.
Bygget af AnsaldoBreda S.p.A., Pistoia, Italien i . Byggenummer ukendt.
Fast sammenkoblet med DSB FP 6704. Leveret november 2011. I drift 2012-16. Udrangeret 2016. Tinglev 2020-22. Solgt 2020 til Astra Trans Carpatic i Rumænien. Forlod Danmark 4/3-20.
Effekt:
2x560 kW
Længde:
24 m.
Vægt:
102 tons
Hastighed:
200 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde