Dietrich lok


Dietrich lok


Dietrich lok blev bygget af Orenstein i 1909. Byggenummer 3167.
750 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Otto Dietrich, Ketzin an der Havel. Stephenson styring. Kedeltryk 12 atm.
1915-16: Mergelkørsel for Bjerring og Omegns Mergelselskab fra Ulstrup Mergelleje for Dansk Mergelkompagni A/S, København.
1916: Mergelkørsel for Bjerring og Omegns Mergelselskab fra Ulstrup Mergelleje for Dana A/S, København.
1916-18: Mergelkørsel for Bjerring og Omegns Mergelselskab fra Ulstrup Mergelleje.
1918-21: Chr. Fraugde, Ulstrupbro, Ulstrup-Mergeltransport. Det har nu nok været brunkul i Bjørslev.
1921-23: Ude af brug i Troldhede for ingeniør Fraude, Århus. Det var Bjørslev.
1923-25: Mergelkørsel for Vesthimmerlands Mergelselskab fra Hestbæk (Ullits) og Melbjerghoved Mergellejer for WT&K. Navngivet Poul.
1925-27: Mergelkørsel for Hornum (Ørndrup) og Omegns Mergelselskab fra Ørndrup Mergelleje for WT&K.
1927-30: Ude af brug i København. WT&K.
1930-xx: Ålborg. WT&K.
193x: Vejanlæg ved Kolle Kolle. WT&K.
1936-38: Anlæg af Marmakanalen i Nordsverige for WT&K og Såbye & Lerche.
1938-40: Anlæg af Rigsvej ved Stockholm for Oy WETEK.
1941-42: Anlæg af Karlsgårde Vandkraftværk. WT&K.
1942-43: Overjords- og brukulskørsel formentlig i Statens leje 40 og 87, Sønder Søby Brunkulsleje for WT&K.
1943-44: Overjords- og brunkulskørsel i Statens leje 181 d, Søby I for WT&K.
1944-45: Århus. WT&K.
1945-48: Overjords- og brukulskørsel formentlig i leje 268 i Nr. Vium for WT&K.
19xx: Overjords- og brukulskørsel formentlig i Statens leje 40 og 87, Sønder Søby Brunkulsleje for WT&K.
1950-51: Overjords- og brukulskørsel formentlig i leje 268 i Nr. Vium for WT&K.
1951-55 Ude af brug i Nr. Vium. WT&K.
1955: Ophugget.
Link til Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz, Tyskland

Dietrich lok
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak