Petri lok
Petri lok blev bygget af Orenstein i 1922. Byggenummer 9477.
750 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Petri & Haugsted. Heusinger styring. Kedeltryk 12 atm.
1922: Anlæg af Midtsjællandsbanens nordlige tredjedel af strækningen Hvalsø-Ringsted for Petri & Haugsted.
1923-25: Anlæg af Frederikssundbroens vestre landfæste for Petri & Haugsted.
1926: Ukendt anlægsarbejde i Ballerup for A. & E. Kayser.
1927-29: Dobbeltspor ved Pjedsted for A. & E. Kayser.
1931-32: Mergelkørsel for Løgumkloster og Omegns Mergelselskab fra Ellum Mergelleje for A. & E. Kayser.
1935-37: Anlæg af Næstved Kanal for A. & E. Kayser.
1937: Højgård & Schultz.
1956: Ophugget.
Link til Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz, Tyskland
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde