DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB EG 1722
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn med jernbanegodsrum, kedelrum. Bremserum med skruebremse. Varmekedel til togopvarmning (fjernet før 1913). Vakuumbremse. Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe.
Bygget af Lauenstein 1870. Elektriske lamper fra 1913. Kedel fjernet 1914. Ombygget 1925 af Cvk Kh til Hjælpevogn B 4.
Oml. 1893 fra: DSB/S Fb 454.
Længde:
8,49 m.
Akselafstand:
4,27 m.
Last:
6 tons
Taravægt:
9,6 tons
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
Læs mere