Rejsegodsvogn. Ledsagevogn til Kongevogn S 8. Bagagerum, tjenestekupe, kedelrum og kloset. Dynamo. Trykluftbremse. Vakuumbremse. Skruebremse. Olielamper. Elektrisk belysning. Elektriske akkumulatorer. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Varmekedel. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916).

Bygget af Scandia 1900. Svensk-danske varmekoblinger og svenske vakuumkoblinger 1930. Ombygget 1938 til Hjælpevogn A+B 1.

Længde:
14,79 m.
Bogietapafs.:
9 m.
Last:
 
Egenvægt:
27 tons
Bogieakselafs.:
2,1 m.
Beklædning:
 
Antal:
1 stk.
 
   

Jernbanebøger

De tog vestpå - Horsens Vestbaner 1929-1962
De tog vestpå - Horsens Vestbaner 1929-1962
Pris 224,- kr.
 Læs mere 
Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB EK 2250






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen