DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB EM 2172
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn. Trykluftledning. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Olielamper. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Ordreserie K 1916: Litra EM er særlig bestemte til at løbe som rejsegods- og ilgodsvogne i Hurtigtogene. De EM-vogne, der ikke løber i fast tur, skal fortrinsvis benyttes til sendinger (dog ikke levende dyr), der befordres i tog med en større hastighed end 70 km i timen.
Bygget af Scandia 1909. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Trykluftbremse fra 1940. Højtryksvarmeapparater fra 1940. Kakkelovn i bremsekupe fra 1940. Omlitreret 1941 til EC 6285.
Længde:
13,19 m.
Bogietapafs.:
7 m.
Last:
15 tons
Taravægt:
25 tons
DSB trafikinformation
Et enkelt nattog mellem Odense og Fredericia kører efter en ændret plan
Påskedage uden InterCity og InterCityLyn mellem København H og CPH Lufthavn
Påske med Togbusser mellem Fredericia og Horsens samt ændrede tider mellem Aarhus H og Aalborg
Aftener og nætter med ændrede køreplaner mellem Kalundborg og København H - Skift til sommertid
Påske med ændrede tider og Togbusser mellem Næstved og Nykøbing F
Tagcloud
nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog