2 wc. Spejlglasruder i træramme. Træbogier. Vakuumbremse. Skruebremse. Nødbremse. Dampvarmeapparater.

Bygget af Scandia 1909. Omdannet 1933 til BM 971. Impliceret i Brammingeulykken den 26/7 1913.

Længde:
17,62 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
8
Egenvægt:
30,8 tons
Bogietapafs.:
11,62 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
10 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Plade
Pladser 3. kl.:
 
 
   
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB AN 447






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen