DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. 2206-2207, 2210: Tara ca 37.200 kg. 2208-09, 2211, 2241-2245: Tara ca 35.900 kg. 2212-2214: Tara ca 34.100 kg. 2215, 2216, 2220, 2222-2233: Tara ca 37.800 kg. 2217-2219, 2221: Tara ca 35.500 kg.

Bygget af Scandia 1915. Omdannet 1942 fra BP 360. Trykluftbremse. Dobbeltbatterier til togbelysning, fjernet 1942. Dynamoanlæg system Pintsch fra 1942. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Ombygget 1949 af Cvk Ar til CP 3216. Bogier til CLE 1689.

Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
 
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
64
Antal:
33 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
100 km/h

160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak