DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB EL 2004
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn med toldgodsrum og jernbanegodsrum. Trykluftbremse. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Toilet. Kan løbe i tyske iltog.
Bygget af Scandia 1907. Trykluftbremse og tyske slutsignalholdere fra 1914. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Batteri samt rækværk over overgangsbroer fjernet 1933. Ombygget 1939 af Cvk Kh med hvælvet tag. Omlitreret 1941 til EE 6454.
Længde:
15,19 m.
Bogietapafs.:
9 m.
Last:
9 tons
Taravægt:
26,5 tons
Bogieakselafs.:
2,5 m.
Beklædning:
Antal:
10 stk.
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.
Læs mere