DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941


Rejsegodsvogn med toldgodsrum og jernbanegodsrum. Trykluftbremse. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Toilet. Kan løbe i tyske iltog.

Bygget af Scandia 1907. Trykluftbremse og tyske slutsignalholdere fra 1915. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916). Ombygget 1939 af Cvk Ar med hvælvet tag samt dynamo system Pintsch 24 Volt. Højtryksvarmeapparater fra 1940. Omlitreret 1941 til EE 6460.

Længde:
15,19 m.
Bogietapafs.:
9 m.
Last:
9 tons
Taravægt:
26,5 tons
Bogieakselafs.:
2,5 m.
Beklædning:
 
Antal:
10 stk.
 
   
DSB MY 1115
Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak