DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Siemens-Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning, fra ca 1948 system Thrige-Dick, fra ca 1956 258, 261-284 og 331-336 system Pintsch, 285-292 system Rosenberg. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch, 258, 285-292 og 331-336 system Weilbach & Cohn. 2 toiletter. Pladsnumre.

Bygget af Scandia 1940. RIC-mærket til 1957. Hovedrenoveret ca 1960. Omlitreret 1967 til Av 269. 1989 til DSB Museumstog. Fredericia 1992 og 99. Solgt 2000 til DJK (VtV). Hensat.

Oml. 1941 fra: DSB AUL 414.
Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
31 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
91 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
 
Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak