DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
DSB Ph 205
(Retur til oversigt)Postbureau- og postpakvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system GEZ 24/32 Volt, 100 amp og lysrør, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. 2 Webasto oliefyr. Egenvarme. Toilet. Elvarme fra 1981. Fra 1985 tara 34 tons.
Bygget af Scandia 1961. Omlitreret 1969 fra Dd 205. Udrangeret 1988.
UICnr.
1969-81: 50 86 90-68 205-1
1981-88: 50 86 90-44 205-0
Længde:
21,72 m.
Bogietapafs.:
14,9 m.
Last:
12,5 tons
Taravægt:
40 tons
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere