S-tog mellemvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Bogietapafstand 13,8 m. Bogieakselafstand 2,5 m. Elektrisk belysning, spænding 65 volt, fra litra MM. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater. Efter ombygning 78 pladser.

Bygget af Vognfabrikken Scandia, Randers, Danmark i 1933. Byggenr. 2669.
Nummer 12507 indtil 1941. Nummer 807 1941-50. Ombygget 1946 med bredere indgangsperroner. Toliet fjernet 1952. Udrangeret 1969 og hensat i Kødbyen. Afbrændt 8/4-70 på Cvk Kh.

Længde:
20,1 m.
Vægt:
35 tons
Effekt:
-
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
2.669
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
93
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB FM 867 blev bygget af Scandia i 1933






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen