S-tog motorvogn. 1. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler. Vandkloset. Efter ombygning kun 61 pladser.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1934. Byggenummer 180.
Nummer 523 indtil 1941. Toilet fjernet 1936/37. Ombygget 1944 med bredere indgangsperroner. Udrangeret 1969. Hensat 1969 i Kødbyen. 1970 til Århus. Ophugget 1972 i Jebjerg.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
51 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
180
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
76

DSB MM 723

DSB MM 723

DSB MM 723
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.


 Læs artiklen 
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 723 blev bygget af Frichs i 1934






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen