DSB Hjælpevogn A & B

Nr. Fabrikat År Noter
Nr. 1
Scandia1900Ombygget 1938 fra EK 2250. Bogieafstand 2,1. Petroleumslamper. Gasbelysning fra 1952. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Trykluftbremse fra 1944. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Kh. Udrangeret 1957.
Nr. 4Scandia1927Ombygget 1944 fra MT 102. Bogieafstand 2,1. Petroleumslamper. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Trykluftbremse. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Nyborg. Ombygget 1955 med hvælvet tag til Hjælpevogn 104.
Nr. 5Scandia1927Ombygget 1943 fra MT 104. Bogieafstand 2,1. Petroleumslamper. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Trykluftbremse. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Fredericia. Omlitreret 1956 til Hjælpevogn 102.
Nr. 6Scandia1927Ombygget 1943 fra MT 105. Bogieafstand 2,1. Petroleumslamper. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Trykluftbremse. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus, fra 1951 Struer. Omlitreret 1956 til Hjælpevogn 103.
Nr. 8Scandia1927Ombygget 1944 fra MT 103. Bogieafstand 2,1. Petroleumslamper. Genopbygget af Scandia 1949. Gasbelysning fra 1952. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Trykluftbremse. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Struer fra 1951, senere Fredericia. Ombygget 1951 med ny vognkasse. Ombygget 1957 til Værkstedsvogn 4 for Kørekran 4.
Nr. 11
Scandia1927Ombygget 1944 fra MT 101. Bogieafstand 2,1. Petroleumslamper. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Trykluftbremse. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Padborg senere Fredericia. Omlitreret 1956 til Hjælpevogn 101.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB Hjælpevogn A & B






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen