DSB Tjenestevogne 1982 - 2022


DSB Tjenestevogne
Vogngruppe 951 2
(Retur til oversigt)

Nummer Fabrikat År Noter
951 2 286Scandia1955Ombygget 1982 fra DSB Gs 120 1 393. Udrangeret før 2004.
951 2 368Scandia1943Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 368. Transportvogn for hjulsæt. Last 15,5 tons. G trykluftbremse. Håndbremse. Omlitreret 1985 til Tjenestevogn 952 2 368.
951 2 373Scandia1947Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 373. Transportvogn for hjulsæt. Last 21 tons. G trykluftbremse. Håndbremse. Omlitreret 1985 til Tjenestevogn 952 2 373.
951 2 376
Scandia1941Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 376. (evt 951 0 376). Udrangeret 1985.
951 2 377Scandia1931Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 377. Transportvogn for hjulsæt. Last 17,5 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Udrangeret 1985/86.
951 2 378Scandia1931Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 378. Transportvogn for hjulsæt. Last 17,5 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Udrangeret 1985.
951 2 380Scandia1931Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 380. Transportvogn for hjulsæt. Last 17,5 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Udrangeret 1985/86.
951 2 836
Scandia1950Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 836. Transportvogn for motortroljer. Last 21 tons. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1986.
951 2 837
Scandia1947Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 837. Transportvogn for motortroljer. Last 21 tons. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1986.
951 2 838
Scandia1947Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 838. Transportvogn for motortroljer. Last 21 tons. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1986.
951 2 841Scandia1950Omlitreret 1987/88 fra DSB Specialvogn 841. Transportvogn for GM motorer. Last 21 tons. Bundflade 22,1 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 842Scandia1950Omlitreret 1987/88 fra DSB Specialvogn 842. Transportvogn for GM motorer. Last 21 tons. Bundflade 22,1 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 843Scandia1943Omlitreret ca. 1988 fra DSB Specialvogn 843. Transportvogn for GM motorer. Last 21 tons. Bundflade 22,1 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 844Scandia1947Ombygget 1982 fra DSB Kklm 323 0 101. Transportvogn for GM motorer. Last 17,5 tons. Bundflade 28,8 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 845Scandia1957Ombygget 1982 fra DSB Gs 120 1 811. Transportvogn for GM motorer. Last 20 tons. Bundflade 26 m². GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/95. 19xx til Jernbanemuseet. Undervogn i Randers 2016-17.
951 2 846Scandia1956Ombygget 1983 fra DSB Gs 120 1 608. Transportvogn for GM-motorer. Last 20 tons. Bundflade 26 m². GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 847
Scandia1961Ombygget 1983 fra DSB Gs 120 2 595. Transportvogn for GM-motorer. Last 20 tons. Bundflade 26 m². GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 848Scandia1960Ombygget 1983 fra DSB Gs 120 2 455. Transportvogn for GM-motorer. Last 20 tons. Bundflade 26 m². GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 849Scandia1961Ombygget 1983 fra DSB Gs 120 2 756. Transportvogn for GM-motorer. Last 20 tons. Bundflade 26 m². GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 850Scandia1961Ombygget 1983 fra DSB Gs 120 2 763. Transportvogn for GM-motorer. Last 20 tons. Bundflade 26 m². GP trykluftbremse. Udrangeret 1988/95.
951 2 877
Scandia1958Ombygget 1982 fra DSB Kbs 333 0 067. Transportvogn for bogier. Last 20 tons. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 878Scandia1958Ombygget 1982 fra DSB Kbs 333 0 000. Transportvogn for 2,5 m. bogier. Last 20 tons. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 879
Scandia1958Ombygget 1983 fra DSB Kbs 333 0 035. Transportvogn for 1,8 m. bogier. Last 20 tons. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1995/96.
951 2 880Scandia1956Ombygget 1982 fra DSB Gs 120 1 481. Transportvogn for bogier. Last 20 tons. GP trykluftbremse. Udrangeret 1984.
951 2 882Scandia1971Ombygget 1983 fra DSB Hbis 211 5 125. Transportvogn for bogier. Last 20 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1995/96.
951 2 883Scandia1956Ombygget 1982 fra DSB Gs 120 1 405. Transportvogn for bogier. Last 20 tons. GP trykluftbremse. Udrangeret 1983/85.
951 2 884
Scandia1955Ombygget 1982 fra DSB Gs 120 1 426. Transportvogn for bogier. Last 20 tons. GP trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 886
Scandia1956Ombygget 1982 fra DSB Gs. Transportvogn for bogier. Last 20 tons. GP trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 887Scandia1962Ombygget 1991 fra DSB Gkks 130 1 439. Transportvogn for bogier for IC/3. Last 20 tons. GP trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 888Scandia1962Ombygget 1991 fra DSB Gkks 130 1 649. Transportvogn for bogier for IC/3. Last 20 tons. GP trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 889
Scandia1962Ombygget 1991 fra DSB Gs 120 3 077. Transportvogn for MR-motor. Last 20 tons. GP trykluftbremse. I drift 2002. Omlitreret 2004 til 950 1 889?
951 2 890
Kalmar1965Købt 1987 fra SJ 91467. Transportvogn for hjulsæt. Last 19,5 tons. Skruebremse. GP-A trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 891AGV1962Købt 1987 fra SJ 90756. Transportvogn for hjulsæt. Last 19,5 tons. GP-A trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 892AGV1963Købt 1987 fra SJ 90827. Transportvogn for hjulsæt. Last 19,5 tons. GP-A trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 893AGV1962Købt 1987 fra SJ 90691. Transportvogn for hjulsæt. Last 19,5 tons. GP-A trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 894
AGV1963Købt 1987 fra SJ 90696. Transportvogn for hjulsæt. Last 19,5 tons. GP-A trykluftbremse. Udrangeret 1998/02.
951 2 895
Scandia1964Ombygget før 2010 fra Kbs 333 0 329. Indrettet til transport af MR-dieselmotorer. DSB Diesel Togsæt Fredericia. Værkstedsvogn, må ikke forlade værkstedet. Fredericia 2010-20. 2021 til Jernbanemuseet.
951 2 896
Scandia1957Ombygget før 2008 fra 950 1 540. Diesel Togsæt MR/MQ Lokalvogn Fredericia. Fredericia 2010: Værkstedsvogn, må ikke forlade værkstedet. Fredericia 2020-21. Ophugget 2021 af Jernbanemuseet i Randers.

Jernbanebøger

Internationale tog via Øresund

Internationale tog via Øresund
Pris 190 kr.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak