DSB Tjenestevogne 1982 - 2022
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
952 2 351 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1987/88 fra DSB Specialvogn 891. Transportvogn for batterikasser. Last 21 tons. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Lokalvogn, må ikke befordres i tog. Udrangeret 1988/94. |
952 2 354 | Scandia | 1943 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 899. Transportvogn for bremsesåler. Last 21 tons. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Lokalvogn, må ikke befordres i tog. Udrangeret 1988/94. |
952 2 355 | Scandia | 1946 | Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 900. Transportvogn for bremsesåler. Last 21 tons. Bundflade 21,5 m². Håndbremse. G trykluftbremse. Lokalvogn, må ikke befordres i tog. Udrangeret 1988/94. |
952 2 363 | Scandia | 1943 | Omlitreret 1986/87 fra ?. Ombygget 1975 fra DSB Elo. Transportvogn for hjulsæt. Last 15,5 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1998/02. |
952 2 368 | Scandia | 1943 | Omlitreret 1985 fra Tjenestevogn 951 2 368. Transportvogn for hjulsæt. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/94. |
952 2 373 | Scandia | 1947 | Omlitreret 1985 fra Tjenestevogn 951 2 373. Transportvogn for hjulsæt. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/94. |
952 2 374 | Scandia | 1947 | Ombygget 1978. Omlitreret 1985 fra ?. Transportvogn for hjulsæt. Last 21 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Udrangeret 1988/94. |
952 2 860![]() | Scandia | 1971 | Ombygget 1982 fra DSB Hbis 211 5 181. Transportvogn for bogier/hjulsæt. Last 20 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. DSB materiel, Hjælpevognstjenesten København. |
952 2 861![]() | SEAG | 1963 | Ombygget 1990 fra SJ Tbis (SJ 38707?). Værktøjsvogn for kran 147. Last 17,5 tons. Bundflade 33 m². GP-A trykluftbremse. DSB materiel, Hjælpevognstjenesten København. Gb 2006. I drift 2009. Solgt 2013 til Contec 40 86 952 2 861. |
Ingeniøren
Skærpede krav til godstog på Storebælt på vej tre år efter dødsulykke
Nyt amerikansk elbilsfradrag belønner ikke et eneste køb af en elbil
Alle statsveje skal have LED-belysning: El-priserne gør udskiftningen til en god forretning
Fremtidens togvogne kan trække CO2 ud af luften med den spildte energi fra bremsninger