DSB godsvogne 1893 - 1941

DSB litra KM

DSB litra KM (IV)
6013-6024, 6026-6027
(Retur til oversigt)
Åben højsidet godsvogn med rundgavl. Håndbremse.

Længde:
7,33 m.
Akselafstand:
3,66 m.
Bundflade:
14,6 m²
Taravægt:
6,4 tons
 
   
Last:
12,5 tons
Antal:
14 stk.
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB KM 6013KM 6013Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6013. Solgt 1936 til Magle Mølle, Næstved.
DSB KM 6014KM 6014Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6014. Solgt 1936 til Magle Mølle, Næstved.
DSB KM 6015KM 6015Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6015. Fra 1934 kun til lokale transporter mellem Kulgård og færger i Gedser. Fra 1939 kun til lokale transporter mellem Kulgård og færger i Korsør. Omlitreret 1941 til KM 26015.
DSB KM 6016KM 6016Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6016. Omlitreret 1941 til KM 26016.
DSB KM 6017KM 6017Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6017. Solgt 1936 til Magle Mølle, Næstved.
DSB KM 6018KM 6018Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6018. Solgt 1936 til Magle Mølle, Næstved.
DSB KM 6019KM 6019Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6019. Solgt 1936 til Magle Mølle, Næstved.
DSB KM 6020KM 6020Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6020. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Fra 1939 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og Gb. Omlitreret 1941 til KM 26020.
DSB KM 6021KM 6021Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6021. Solgt 1936 til Magle Mølle, Næstved.
DSB KM 6022KM 6022Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6022. Solgt 1936 til Magle Mølle, Næstved.
DSB KM 6023KM 6023Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6023. Udrangeret 1935.
DSB KM 6024KM 6024Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6024. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Omlitreret 1941 til KM 26024.
DSB KM 6026KM 6026Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6026. Fra 1935 kun til lokale transporter i Cvk Kh. Omlitreret 1941 til KM 26026.
DSB KM 6027KM 6027Preetz1886Omlitreret 1929/31 fra KK 6027. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Omlitreret 1941 til KM 26027.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak