DSB godsvogne 1941 - 1965

DSB litra IKM

DSB litra IKM
25301 - 25321
(Retur til oversigt)
Isoleret kødkølevogn. Lejet fra Eisenbahn-Verkehrsmittel AG i Tyskland (EVA). Midlertidigt omlitreret til DSB med påsatte skilte. Lop: 11,1 - 11,8 m. Akselafstand: 6 - 7 m. Bundflade: 22 - 26,2 m². Islast: 2 - 3 tons. Tara: 13,4 - 17 tons. Kødkroge. Trykluftbremse. S-mærket.

Længde:
 
Akselafstand:
 
 
   
 
   
 
   
Last:
15 tons
Antal:
21 stk.
 
   
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB IKM 25301IKM 25301Lejet 1952 fra DB 568808. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,4 tons. Længde 11,4 m. Akselafstand 7,2 m. Islast 2000 kg. Må ikke benyttes til forsendelser til Københavns Kødby. Retur 27/3-56 som DB 567878.
DSB IKM 25302IKM 25302Lejet 1952 fra DB 541872. Last 15 tons. Bundflade 23,5 m². Tara 15,4 tons. Akselafstand 6 m. Islast 4500 kg. Retur 27/3-56 som DB 567859.
DSB IKM 25303IKM 25303Lejet 1952 fra DB 541873. Last 15 tons. Bundflade 23,1 m². Tara 16,1 tons. Akselafstand 6 m. Islast 3000 kg. I drift 18/3-52. Retur 27/3-56 som DB 567860.
DSB IKM 25304IKM 25304Lejet 1952 fra DB 541874. Last 15 tons. Bundflade 22,1 m². Tara 15,5 tons. Akselafstand 6 m. Islast 1600 kg. Overleveret i Padborg 9/4-52. Retur 27/3-56 som DB 567861.
DSB IKM 25305IKM 25305Lejet 1952 fra DB 599467. Last 15 tons. Bundflade 25,8 m². Tara 14,3 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 11/4-56 som DB 567884.
DSB IKM 25306IKM 253061943Lejet 1953 fra DB 599568/541917. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,7 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Revideret 22/4-53 på Cvk Ar. Retur 14/3-56 som DB 567870.
DSB IKM 25307IKM 253071943Lejet 1953 fra DB 599431/541878. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 13,6 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569901. Bygget 1943.
DSB IKM 25308IKM 253081943Lejet 1953 fra DB 599432/541879. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,2 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 14/3-56 som DB 567862.
DSB IKM 25309IKM 253091943Lejet 1953 fra DB 599433/541880. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,7 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569902.
DSB IKM 25310IKM 253101943Lejet 1953 fra DB 599563/541914. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 14/3-56 som DB 567868.
DSB IKM 25311IKM 253111943Lejet 1953 fra DB 599554/541910. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15,3 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Konstateret stærkt beskadiget i det sydlige udland 25/3-55 i Padborg. Retur 27/3-56 som DB 567866.
DSB IKM 25312IKM 253121943Lejet 1953 fra DB 599567/541916. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,7 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Nyt tag monteret 1954 på Cvk Ar. Retur 14/3-56 som DB 567869.
DSB IKM 25313IKM 253131943Lejet 1953 fra DB 599570/541918. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,5 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Konstateret beskadiget i Italien 6/10-53 i Padborg. Til reparation i Esbjerg. Retur 14/3-56 som DB 567871.
DSB IKM 25314IKM 253141943Lejet 1953 fra DB 599566/541897. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569903.
DSB IKM 25315IKM 253151943Lejet 1953 fra DB 599565/541915. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15,9 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 1956 som DB 541915.
DSB IKM 25316IKM 253161943Lejet 1953 fra DB 599460/541928. Last 15 tons. Bundflade 26,2 m². Tara 15 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Efterår 1955 til EVA med hussvamp. Retur 14/3-56 som DB 567872.
DSB IKM 25317IKM 253171943Lejet 1953 fra DB 599430/541877. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,2 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Retur 27/3-56 som DB 569900.
DSB IKM 25318IKM 25318Lejet 1953 fra DB 539049/541938. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 15 tons. Længde 11,1 m. Akselafstand 6,5 m. Islast 2000 kg. 24/8-55 til EVA med råd i vognkassen. Retur 27/3-56 som DB 567873.
DSB IKM 25319IKM 253191943Lejet 1953 fra DB 599569/541898. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 14,4 tons. Akselafstand 7 m. Islast 2000 kg. Konstateret beskadiget i det sydlige udland 12/5-54 i Padborg. Til reparation på Cvk Ar. Retur 27/3-56 som DB 567863.
DSB IKM 25320IKM 25320Bremen1924Lejet 1953 fra DB 539050/541939. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 16,7 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Islast 2000 kg. 9/8-55 til EVA med hussvamp. Retur 14/3-56 som DB 569905.
DSB IKM 25321IKM 25321Bremen1924Lejet 1953 fra DB 539051/541940. Last 15 tons. Bundflade 23,2 m². Tara 17 tons. Længde 11,8 m. Akselafstand 6 m. Islast 2000 kg. 9/8-55 til EVA med hussvamp. Retur 14/3-56 som DB 567874.
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud

Danske privatbaner

Læs historien om:
Frederikshavn - Skagen Banen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak