DSB godsvogne 1941 - 1965
Lukket hvid isoleret kølevogn. Trykluftbremse indtil 1963. Håndbremse. Varmeledning indtil 1963. Fra 1954 last 10,5 tons incl. islast 1.000 kg.
Længde:
9,19 m.
Akselafstand:
4,7 m.
Bundflade:
15,8 m²
Taravægt:
14,7 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
IKP 24801 | Scandia | 1931 | Ombygget 1955 fra IKH 24801. Udrangeret 1967. | |
IKP 24802 | Scandia | 1931 | Ombygget 1953 fra IKH 24802. Udrangeret 1966. | |
IKP 24803 | Scandia | 1931 | Ombygget 1957 fra IKH 24803. Udrangeret 1966. | |
IKP 24804 | Scandia | 1931 | Ombygget 1955 fra IKH 24804. Udrangeret 1970. | |
IKP 24806 | Scandia | 1931 | Ombygget 1955 fra IKH 24806. Udrangeret 1967. | |
IKP 24807 | Scandia | 1931 | Ombygget 1953 fra IKH 24807. Udrangeret 1965. | |
IKP 24808 | Scandia | 1931 | Ombygget 1958 fra IKH 24808. Udrangeret 1967. | |
IKP 24809 | Scandia | 1931 | Ombygget 1956 fra IKH 24809. Udrangeret 1969. | |
IKP 24818 | Scandia | 1932 | Ombygget 1953 fra IKH 24818. Udrangeret 1966. | |
IKP 24820 | Scandia | 1932 | Ombygget 1956 fra IKH 24820. Udrangeret 1969. | |
IKP 24821 | Scandia | 1932 | Ombygget 1955 fra IKH 24821. Udrangeret 1967. | |
IKP 24823 | Scandia | 1932 | Ombygget 1958 fra IKH 24823. Udrangeret 1970. | |
IKP 24824 | Scandia | 1932 | Ombygget 1953 fra IKH 24824. Udrangeret 1964. | |
IKP 24825 | Scandia | 1932 | Ombygget 1953 fra IKH 24825. Udrangeret 1966. | |
IKP 24826 | Scandia | 1932 | Ombygget 1956 fra IKH 24826. Udrangeret 1971. | |
IKP 24827 | Scandia | 1932 | Ombygget 1953 fra IKH 24827. Udrangeret 1966. | |
IKP 24828 | Scandia | 1932 | Ombygget 1956 fra IKH 24828. Udrangeret 1965. |
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde