DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Varmekedel. Akkumulatorbatteri efter 1898. Vacuumbremse. Skruebremse i bremsekupé. Dampopvarmning. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.
Længde:
9 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
15,5 tons
Akselafstand:
4,2 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
8
Antal:
7 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
10
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BG 635 | Breslau | 1882 | Oml. 1893 fra DSB/JF MB 635. Ombygget 1918/23 til CHA 635. | |
BG 636 | Scandia | 1888 | Oml. 1893 fra DSB/JF MB 636. Ombygget 1924 til CHA 636. | |
BG 637 | Scandia | 1888 | Oml. 1893 fra DSB/JF MB 637. Ombygget 1924 til CHA 637. | |
BG 638 | Scandia | 1888 | Oml. 1893 fra DSB/JF MB 638. Ombygget 1923 til CHA 638. | |
BG 639 | Scandia | 1888 | Oml. 1893 fra DSB/JF MB 639. Ombygget 1910/13 til CH 639. | |
BG 640 | Scandia | 1888 | Oml. 1893 fra DSB/JF MB 640. Ombygget 1922 til CHA 640. | |
BG 641 | Scandia | 1888 | Oml. 1893 fra DSB/JF MB 641. Ombygget 1917 til CHA 641. |