DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Dampopvarmning. Vakuumbremse. Olielamper. Alle vogne havde elektriske lamper i 1914.
Længde:
9,34 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
11,3 tons
Akselafstand:
4,42 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
Antal:
6 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
50
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CB 506 | Kockums | 1879 | Omdannet 1908 fra BE 506. Skruebremse på tag. Udrangeret 1932. | |
CB 507 | Kockums | 1879 | Omdannet 1909 fra BE 507. Udrangeret 1930. Ophugget april 1930 på Cvk Kh. | |
CB 508 | Kockums | 1879 | Omdannet 1920 fra BE 508. Udrangeret 1934. | |
CB 509 | Kockums | 1879 | Omdannet 1922 fra BE 509. Udrangeret 1932. Ombygget 1932 til Svejsevogn 4. | |
CB 510 | Kockums | 1879 | Omdannet 1913/28 fra BE 510. Udrangeret 1932. | |
CB 511 | Kockums | 1879 | Omdannet 1909 fra BE 511. Elektrisk belysning. Udrangeret 1932. Ombygget 1932 til Svejsevogn 5. |
Jernbanen.dk forum
DSB trafikinformation
Sene aftener og nætter med ændrede køreplaner mellem Fredericia og Sønderborg/Esbjerg
Sene aftener og nætter med ændrede kørplaner mellem København H, Holbæk og Kalundborg
Aftener og nætter med ændrede køreplaner mellem Helsingør og København H
Sene aftener med ændringer på tog mellem Køge og Næstved - Togbusser undervejs
Jernbanebøger
Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.
Læs mere