DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941

DSB litra CH

DSB litra CH (III)
(Retur til oversigt)
Lille varmekedel. Vacuumbremse. Skruebremse i kedelrum. Elektrisk belysning. Olielamper.

Længde:
9 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
14,2 tons
Akselafstand:
4,2 m.
Kupeer:
3
Pladser 2. kl.:
 
Antal:
14 stk.
 
   
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
30
 
   

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB CH 612CH 612Breslau1876Ombygget før 1913 fra BG 612. Udrangeret 1937.
DSB CH 613CH 613Breslau1876Ombygget før 1913 fra BG 613. Udrangeret 1937.
DSB CH 614CH 614Breslau1876Ombygget 1913 fra BG 614. Elektriske lamper. Solgt 1933 til KB E 43.
DSB CH 615CH 615Breslau1876Ombygget 1923 fra BG 615. Ombygget 1940 til Kedelvogn 5.
DSB CH 616CH 616Breslau1876Ombygget før 1913 fra BG 616. Udrangeret 1937. Vognkasse sendt til Arden jan-feb. 1938.
DSB CH 617CH 617Breslau1876Ombygget før 1913 fra BG 617. Udrangeret 1939.
DSB CH 618CH 618Breslau1876Ombygget 1926 fra BG 618. Udrangeret 1935.
DSB CH 619CH 619Breslau1876Ombygget før 1913 fra BG 619. Udrangeret 1935.
DSB CH 620CH 620Breslau1876Ombygget 1916 fra BG 620. Udrangeret 1937. Vognkasse sendt til Tim jan-feb. 1938.
DSB CH 621CH 621Breslau1876Ombygget 1926 fra BG 621. Udrangeret 1934.
DSB CH 624CH 624Breslau1877Ombygget før 1913 fra BG 624. Ombygget 1914 til CHA 624.
DSB CH 630CH 630Scandia1876Omdannet 1913 fra BG 630. Ombygget 1914 til CHA 630.
DSB CH 631CH 631Breslau1882Omdannet 1913 fra BG 631. Omdannet 1914 til CHA 631.
DSB CH 633CH 633Breslau1882Ombygget før 1913 fra BG 633. Ombygget 1914 til CHA 633.
DSB CH 634CH 634Breslau1882Ombygget før 1913 fra BG 634. Ombygget 1914 til CHA 634.
DSB CH 639CH 639Scandia1888Ombygget før 1913 fra BG 639. Ombygget 1913 til CHA 639.
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere
Indsend billederContecRailSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak