DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Vakuumbremse. Skruebremse i bremsekupe. 4 toiletter. Olielamper. Elektrisk belysning. Elektriske akkumulatorer. Dampvarme.
Længde:
17,79 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
25 tons
Bogietapafs.:
12,7 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
Antal:
46 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CK 10001 | Scandia | 1894 | 1910: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1938 til COM 11364. | |
CK 10002 | Scandia | 1894 | Til Scandia for reparation 1898. 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Olielamper fjernet 1916. Udrangeret 1936. | |
CK 10003 | Scandia | 1894 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Udrangeret 1935. | |
CK 10004 | Scandia | 1895 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1938 til COM 11366. | |
CK 10005 | Scandia | 1895 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Udrangeret 1935. | |
CK 10006 | Scandia | 1895 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3101. | |
CK 10007 | Scandia | 1895 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Olielamper fjernet 1916. Omlitreret 1941 til CT 3102. | |
CK 10008 | Breslau | 1896 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1938 af Cvk Kh til COM 11348. | |
CK 10009 | Breslau | 1896 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Olielamper fjernet 1917. Ombygget 1938 af Cvk Kh til COM 11349. | |
CK 10010 | Breslau | 1896 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3103. | |
CK 10011 | Breslau | 1896 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1939 af Cvk Ar til COM 11343. | |
CK 10012 | Breslau | 1896 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1939 af Cvk Ar til COM 11344. | |
CK 10013 | Breslau | 1896 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3104. | |
CK 10014 | Breslau | 1896 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3105. | |
CK 10015 | Scandia | 1898 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3106. | |
CK 10016 | Scandia | 1898 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Olielamper fjernet 1917. Ombygget 1938 af Cvk Kh til COM 11350. | |
CK 10017 | Scandia | 1898 | 1910-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Olielamper fjernet 1917. Omlitreret 1941 til CT 3107. | |
CK 10018 | Scandia | 1898 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Udrangeret 1940. | |
CK 10019 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1939 af Cvk Ar til COM 11345. | |
CK 10020 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3109. | |
CK 10021 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3110. | |
CK 10022 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Olielamper fjernet 1915. Omlitreret 1941 til CT 3111. | |
CK 10023 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1938 af Cvk Kh til COM 11351. | |
CK 10024 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1938 af Cvk Kh til COM 11352. | |
CK 10025 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Ombygget 1938 af Cvk Kh til COM 11353. | |
CK 10026 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3112. | |
CK 10027 | Scandia | 1899 | 1909-28: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3113. | |
CK 10028 | Scandia | 1899 | 1926: Dobbelt-batteri til togbelysning samt 76 pladser. Omlitreret 1941 til CT 3114. | |
CK 10029 | Scandia | 1899 | Omlitreret 1941 til CT 3115. | |
CK 10030 | Scandia | 1899 | Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11354. | |
CK 10031 | Scandia | 1899 | Udrangeret 1924 efter uheld. | |
CK 10032 | Scandia | 1899 | Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11355. | |
CK 10033 | Scandia | 1900 | Omlitreret 1941 til CT 3116. | |
CK 10034 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11356. | |
CK 10035 | Scandia | 1900 | Ombygget 1939 af Cvk Ar til COM 11346. | |
CK 10036 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11359. | |
CK 10037 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11357. | |
CK 10038 | Scandia | 1900 | Omlitreret 1941 til CT 3117. | |
CK 10039 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11360. | |
CK 10040 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar til COM 11358. | |
CK 10041 | Scandia | 1900 | Omlitreret 1941 til CT 3118. | |
CK 10042 | Scandia | 1900 | Ombygget 1939 af Cvk Ar til COM 11347. | |
CK 10043 | Scandia | 1900 | Omlitreret 1941 til CT 3119. | |
CK 10044 | Scandia | 1900 | Omlitreret 1941 til CT 3120. | |
CK 10045 | Scandia | 1900 | Omlitreret 1941 til CT 3121. | |
CK 10046 | Scandia | 1900 | Omlitreret 1941 til CT 3122. |
Jernbanen.dk forum
DSB trafikinformation
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.
Læs mere