DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Toilet. Rejsegodsrum.

Længde:
19,4 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Egenvægt:

Bogietapafs.:
13 m.

Kupeer:
1 

Pladser 2. kl.:

Antal:
5 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:
50 


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CLE 10219 | Scandia | 1910 | Omdannet 1939 fra CL 10219. Omlitreret 1941 til CO 2537. |
![]() | CLE 10220 | Scandia | 1910 | Omdannet 1939 fra CL 10220. Omlitreret 1941 til CO 2538. |
![]() | CLE 10221 | Scandia | 1910 | Omdannet 1939 fra CL 10221. Omlitreret 1941 til CO 2539. |
![]() | CLE 10222 | Scandia | 1910 | Omdannet 1939 fra CL 10222. Omlitreret 1941 til CO 2540. |
![]() | CLE 10223 | Scandia | 1910 | Omdannet 1939 fra CL 10223. Omlitreret 1941 til CO 2541. |


Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.
Læs mere