DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 toiletter.
Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
34,8 tons
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
Antal:
28 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Pladser 3. kl.:
64
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CM 10884 | Scandia | 1911 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 771. Omlitreret 1941 til CM 2206. | |
CM 10885 | Scandia | 1911 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 773. Omlitreret 1941 til CM 2207. | |
CM 10886 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 774. Omlitreret 1941 til CM 2208. | |
CM 10887 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 776. Omlitreret 1941 til CM 2209. | |
CM 10888 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 777. Omlitreret 1941 til CM 2210. | |
CM 10889 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 778. Omlitreret 1941 til CM 2211. | |
CM 10890 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 779. Omlitreret 1941 til CM 2212. | |
CM 10891 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 780. Omlitreret 1941 til CM 2213. | |
CM 10892 | Scandia | 1912 | Omdannet 1939 af Cvk Ar fra BP 781. Omlitreret 1941 til CM 2214. | |
CM 11180 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 762. Omlitreret 193x til BP 357. | |
CM 11181 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 763. Omlitreret 193x til BP 360. | |
CM 11182 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 764. Omlitreret 193x til BP 361. | |
CM 11183 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 765. Omlitreret 193x til BP 362. | |
CM 11184 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 766. Omlitreret 193x til BP 363. | |
CM 11185 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 767. Omlitreret 193x til BP 364. | |
CM 11186 | Scandia | 1915 | Omdannet 193x fra BP 768. Omlitreret 193x til BP 365. | |
CM 11189 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 642. Omlitreret 1934/38 til BP 351. | |
CM 11190 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 643. Omlitreret 1934/38 til BP 352. | |
CM 11191 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 644. Omlitreret 1934/38 til BP 353. | |
CM 11192 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 645. Omlitreret 1934/38 til BP 354. | |
CM 11193 | Scandia | 1910 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 646. Omlitreret 1941 til CM 2231. | |
CM 11194 | Scandia | 1910 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 647. Omlitreret 1941 til CM 2232. | |
CM 11195 | Scandia | 1910 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 648. Omlitreret 1941 til CM 2227. | |
CM 11196 | Scandia | 1910 | Omlitreret 1934/38 fra BP 649. Omlitreret 1941 til CM 2228. | |
CM 11197 | Scandia | 1911 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 650. Omlitreret 1941 til CM 2233. | |
CM 11198 | Scandia | 1911 | Omlitreret 1934/38 fra BP 652. Omlitreret 1934/38 til BP 349. | |
CM 11199 | Scandia | 1911 | Omdannet 1940 af Cvk Ar fra BP 654. Omlitreret 1941 til CM 2222. | |
CM 11200 | Scandia | 1911 | Omlitreret 1934/38 fra BP 655. Omlitreret 1934/38 til BP 350. |
Jernbanen.dk forum
Jernbanebøger
Færgen er i havn om få minutter. Pris 270 kr.
Læs mereIngeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde