DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
73 pladser på fællesklasse. Toilet.

Længde:
17,77 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
30,7 tons

Bogietapafs.:
12,7 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:

Antal:
25 stk.

Akselafstand:
2,1 m.

Beklædning:

Pladser 3. kl.:
73 


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | COM 11343 | Breslau | 1896 | Ombygget 1939 fra CK 10011. Omlitreret 1941 til CQM 3551. |
![]() | COM 11344 | Breslau | 1896 | Ombygget 1939 fra CK 10012. Omlitreret 1941 til CQM 3552. |
![]() | COM 11345 | Scandia | 1899 | Ombygget 1939 fra CK 10019. Omlitreret 1941 til CQM 3553. |
![]() | COM 11346 | Scandia | 1900 | Ombygget 1939 fra CK 10035. Omlitreret 1941 til CQM 3554. |
![]() | COM 11347 | Scandia | 1900 | Ombygget 1939 fra CK 10042. Omlitreret 1941 til CQM 3555. |
![]() | COM 11348 | Breslau | 1896 | Ombygget 1938 af Cvk Kh fra CK 10008. Omlitreret 1941 til CQM 3556. |
![]() | COM 11349 | Breslau | 1896 | Ombygget 1938 af Cvk Kh fra CK 10009. Omlitreret 1941 til CQM 3557. |
![]() | COM 11350 | Scandia | 1898 | Ombygget 1938 af Cvk Kh fra CK 10016. Omlitreret 1941 til CQM 3558. |
![]() | COM 11351 | Scandia | 1899 | Ombygget 1938 af Cvk Kh fra CK 10023. Omlitreret 1941 til CQM 3559. |
![]() | COM 11352 | Scandia | 1899 | Ombygget 1938 af Cvk Kh fra CK 10024. Omlitreret 1941 til CQM 3560. |
![]() | COM 11353 | Scandia | 1899 | Ombygget 1938 af Cvk Kh fra CK 10025. Omlitreret 1941 til CQM 3561. |
![]() | COM 11354 | Scandia | 1899 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10030. Omlitreret 1941 til CQM 3562. |
![]() | COM 11355 | Scandia | 1899 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10032. Omlitreret 1941 til CQM 3563. |
![]() | COM 11356 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10034. Omlitreret 1941 til CQM 3564. |
![]() | COM 11357 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10037. Omlitreret 1941 til CQM 3565. |
![]() | COM 11358 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10040. Omlitreret 1941 til CQM 3566. |
![]() | COM 11359 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10036. Omlitreret 1941 til CQM 3567. |
![]() | COM 11360 | Scandia | 1900 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10039. Omlitreret 1941 til CQM 3568. |
![]() | COM 11361 | Scandia | 1904 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10077. Omlitreret 1941 til CQM 3569. |
![]() | COM 11362 | Scandia | 1904 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10076. Omlitreret 1941 til CQM 3570. |
![]() | COM 11363 | Scandia | 1902 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10067. Omlitreret 1941 til CQM 3571. |
![]() | COM 11364 | Scandia | 1894 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10001. Omlitreret 1941 til CQM 3572. |
![]() | COM 11365 | Scandia | 1901 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10062. Omlitreret 1941 til CQM 3573. |
![]() | COM 11366 | Scandia | 1895 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10004. Omlitreret 1941 til CQM 3574. |
![]() | COM 11367 | Scandia | 1901 | Ombygget 1938 af Cvk Ar fra CK 10060. Omlitreret 1941 til CQM 3575. |

Ingeniøren
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles
Banal fejl sendte tog på kollisionskurs: Spøgelsestog plager lokal jernbane
