DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
8 meter postvogn. Postrum og jernbanegodsrum. Gavldør og overgangsbro i ene ende. Vacuumbremse. Skruebremse. Nødbremse. Elektrisk belysning. Dampvarmeapparater. Kakkelovn i postrum. 2 toiletter.

Længde:
18 m.

Bogietapafstand:
11 m.

Last:
9 tons

Egenvægt:
29,8 tons

Bogieakselafstand:
2,5 m.

Beklædning:

Antal:
20 stk.


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | DJ 1496 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Omlitreret 1941 til DJ 5401. |
![]() | DJ 1497 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5402. |
![]() | DJ 1498 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5403. |
![]() | DJ 1499 | Scandia | 1908 | Dobbeltbatteri til togbelysning 1935-36. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5404. |
![]() | DJ 1500 | Scandia | 1908 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5405. |
![]() | DJ 1501 | Scandia | 1907 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Beskadiget ved brand 5/2-40 i tog 382 I Fredericia. Omlitreret 1941 til DJ 5406. |
![]() | DJ 1502 | Scandia | 1907 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Omlitreret 1941 til DJ 5407. |
![]() | DJ 1503 | Scandia | 1909 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5408. |
![]() | DJ 1504 | Scandia | 1909 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5409. |
![]() | DJ 1505 | Scandia | 1909 | Batteri 32 volt til vognens belysning fra 1934. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5410. |
![]() | DJ 1506 | Scandia | 1909 | Fra 1923 trykluftbremse og tyske slutsignalholdere. Batteri 32 volt til vognens belysning fra 1934. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5411. |
![]() | DJ 1507 | Scandia | 1909 | Fra 1923 trykluftbremse og tyske slutsignalholdere. Batteri 32 volt til vognens belysning fra 1934. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5412. |
![]() | DJ 1508 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Beskadiget ved brand 18/14-40 i tog 137 i Nykøbing Fl. Omlitreret 1941 til DJ 5413. |
![]() | DJ 1509 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Beskadiget ved brand 4/1-40 i Helsingør. Omlitreret 1941 til DJ 5414. |
![]() | DJ 1510 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1937. Beskadiget ved brand 16/1-40 i Skjern. Omlitreret 1941 til DJ 5415. |
![]() | DJ 1511 | Scandia | 1912 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1939. Omlitreret 1941 til DJ 5416. |
![]() | DJ 1512 | Scandia | 1914 | Dynamo fjernet 1928. Dynamo system Pintsch 18 volt til postrummets og jernbanerummets belysning 1930. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Omlitreret 1941 til DJ 5417. |
![]() | DJ 1513 | Scandia | 1922 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5418. |
![]() | DJ 1514 | Scandia | 1922 | Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1938. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning fra 1940. Ombygget 1940 af Cvk Kh til DSB DJ 5419. |
![]() | DJ 1515 | Scandia | 1922 | Fra 1923 trykluftledning og tyske slutsignalholdere. Indvendige skydedøre og højtryksvarmeapparater fra 1940. Omlitreret 1941 til DJ 5420. |
DSB trafikinformation
Længere rejsetid mellem Fredericia - Lunderskov - Esbjerg
Sene aftener og nætter med ændringer på tog mellem Fredericia og Tinglev/Sønderborg/Flensborg
Fem aftener med ændringer på sene aftentog mellem Helsingør og København H
Ændrede tider sen aften og nat mellem København, Roskilde, Næstved og Nykøbing F
S-tog og Togbus i stedet for aftenen sidste tog mellem København, Køge og Næstved
Ingeniøren
