DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
33,1 m² postpakvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Kakkelovn. Toilet. Gennemgang for togpersonalet.
Længde:
15,5 m.

Bogietapafstand:
8,68 m.

Last:
8 tons

Egenvægt:
29,6 tons

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | DL 1596 | Scandia | 1936 | Omlitreret 1941 til DB 5101. |
![]() | DL 1597 | Scandia | 1936 | Omlitreret 1941 til DB 5102. |
![]() | DL 1598 | Scandia | 1936 | Omlitreret 1941 til DB 5103. |
![]() | DL 1599 | Scandia | 1936 | Omlitreret 1941 til DB 5104. |
![]() | DL 1600 | Scandia | 1936 | Omlitreret 1941 til DB 5105. |
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren

DSB trafikinformation
Længere rejsetid mellem Fredericia - Lunderskov - Esbjerg
Sene aftener og nætter med ændringer på tog mellem Fredericia og Tinglev/Sønderborg/Flensborg
Fem aftener med ændringer på sene aftentog mellem Helsingør og København H
Ændrede tider sen aften og nat mellem København, Roskilde, Næstved og Nykøbing F
S-tog og Togbus i stedet for aftenen sidste tog mellem København, Køge og Næstved