DSB litra BDk
DSB litra BDk
(Retur til oversigt)
Rejsegodsrum. Togkiosk. Wc. Togførerkupe.

Længde:
24,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
36,5 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
3
Pladser 2. kl.:
18
Antal:
4 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
160 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB BDk 011BDk 011Scandia1969Ombygget 1986 fra BD 011. Ombygget 1990 til skitransport/barvogn. Omlitreret 1993 til WRD 011.
DSB BDk 012BDk 012Scandia1969Ombygget 1986 fra BD 012. Ombygget 1990 til BDdk 012.
DSB BDk 017BDk 017Scandia1969Ombygget 1986 fra BD 017. Ombygget 1990 til BDdk 017.
DSB BDk 019BDk 019Scandia1969Ombygget 1986 fra BD 019. Ombygget 1990 til skitransport/barvogn. Omlitreret 1993 til WRD 019.
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra BDk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen