DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
Nærtrafikvogn. Elvarme. Nødbremseoverstropning for kørsel i Storebæltstunnelen. Flexrum i midterkupeen til cykler og barnevogne.
Længde:
24,5 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
36 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
3
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
4 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BDn-o 836 | Scandia | 1977 | Ombygget 199x fra Bn-o 836. Cvk Kh 2003. Solgt 2005 til Iran. | |
BDn-o 844 | Scandia | 1977 | Ombygget 199x fra Bn-o 844. Omlitreret 200x retur til Bn-o 844. | |
BDn-o 847 | Scandia | 1977 | Ombygget 199x fra Bn-o 847. Omlitreret 200x retur til Bn-o 847. | |
BDn-o 848 | Scandia | 1977 | Omlitreret 19xx fra Bn-o 848. Anvendt som barvogn i "Roliganekspressen". Udrangeret 2009. 8/6-09 til ophugger Henriksen, Århus. Solgt 2009 til SJK. 2009 til Struer. Struer 2009-17. Ophugget 2017 i Struer. |
Ingeniøren
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder