DSB litra Bfg
DSB litra Bfg
(Retur til oversigt)
2 wc. Flyvestole.

Længde:
21,72 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
37 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
56
Antal:
10 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
140 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Bfg 341Bfg 341Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 341. Udrangeret før 1986.
DSB Bfg 342Bfg 342Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 342. Udrangeret før 1986.
DSB Bfg 343Bfg 343Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 343. Udrangeret før 1986.
DSB Bfg 344Bfg 344Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 344. Omdannet 1985 til Af 344.
DSB Bfg 345Bfg 345Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 345. Omdannet 1985 til Af 345.
DSB Bfg 346Bfg 346Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 346. Omdannet 1985 til Af 346.
DSB Bfg 347Bfg 347Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 347. Omdannet 1985 til Af 347.
DSB Bfg 348Bfg 348Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 348. Omdannet 1985 til Af 348.
DSB Bfg 349Bfg 349Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 349. Omdannet 1985 til Af 349.
DSB Bfg 350Bfg 350Scandia1958Ombygget 1983 fra Bfh 350. Omdannet 1985 til Af 350.
Hectorrail
Hectorrail
Svenska-lok
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra Bfg






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen