DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024

DSB litra Bn-d

DSB litra Bn-d
(Retur til oversigt)
Nærtrafikvogn. El- og dampvarme.

Længde:
24,5 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
36 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
3
Pladser 2. kl.:
80
Antal:
39 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
160 km/h
 
   

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Bn-d 925Bn-d 925Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 925. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 926Bn-d 926Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 926. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 927Bn-d 927Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 927. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 928Bn-d 928Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 928. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 929Bn-d 929Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 929. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 930Bn-d 930Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 930. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 931Bn-d 931Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 931. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 933Bn-d 933Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 933. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 934Bn-d 934Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 934. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 935Bn-d 935Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 935. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 936Bn-d 936Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 936. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 937Bn-d 937Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 937. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 938Bn-d 938Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 938. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 939Bn-d 939Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 939. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 940Bn-d 940Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 940. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 941Bn-d 941Scandia1982Omdannet 1986 fra Bn 941. 1987 retur til Bn.
DSB Bn-d 944Bn-d 944Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 944. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 944.
DSB Bn-d 945Bn-d 945Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 945. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 945.
DSB Bn-d 946Bn-d 946Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 946. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 946.
DSB Bn-d 947Bn-d 947Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 947. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 947.
DSB Bn-d 948Bn-d 948Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 948. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 948.
DSB Bn-d 949Bn-d 949Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 949. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 949.
DSB Bn-d 950Bn-d 950Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 950. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 950.
DSB Bn-d 951Bn-d 951Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 951. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 951.
DSB Bn-d 952Bn-d 952Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 952. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 952.
DSB Bn-d 953Bn-d 953Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 953. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 953.
DSB Bn-d 954Bn-d 954Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 954. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 954.
DSB Bn-d 955Bn-d 955Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 955. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 955.
DSB Bn-d 956Bn-d 956Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 956. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 956.
DSB Bn-d 957Bn-d 957Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 957. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 957.
DSB Bn-d 958Bn-d 958Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 958. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 958.
DSB Bn-d 959Bn-d 959Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 959. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 959.
DSB Bn-d 960Bn-d 960Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 960. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 960.
DSB Bn-d 961Bn-d 961Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 961. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 961.
DSB Bn-d 962Bn-d 962Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 962. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 962.
DSB Bn-d 963Bn-d 963Scandia1982Omlitreret 1986-88 fra Bn 963. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 963.
DSB Bn-d 964Bn-d 964Scandia1982Omlitreret 1986 fra Bn 964. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 964.
DSB Bn-d 965Bn-d 965Scandia1983Omlitreret 1986 fra Bn 965. Omlitreret 1990/93 til Bn-v 965.
DSB Bn-d 966Bn-d 966Scandia1983Omlitreret 1986 fra Bn 966. Omlitreret 1988 til Bnz 966.

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak