DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024

DSB litra Bv

DSB litra Bv
(Retur til oversigt)
2 toiletter. Elvarme fra 1982.

Længde:
21,7 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
37 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
58
Antal:
20 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
140 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Bv 321Bv 321Scandia1959Omdannet 1979 fra ABg 321. Udrangeret 1986.
DSB Bv 322Bv 322Scandia1959Omdannet 1979 fra ABg 322. Udrangeret 1984 pga. rust.
DSB Bv 323Bv 323Scandia1960Omdannet 1979 fra ABg 323. Udrangeret 1986. Ophugget 1987 i Vemb.
DSB Bv 324Bv 324Scandia1959Omdannet 1980 fra ABg 324. Omdannet 1985 tilbage til ABg 324.
DSB Bv 325Bv 325Scandia1959Omdannet 1979 fra ABg 325. Udrangeret 1986.
DSB Bv 326Bv 326Scandia1959Omdannet 1979 fra ABg 326. Udrangeret 1987.
DSB Bv 327Bv 327Scandia1960Omdannet 1979 fra ABg 327. Udrangeret 1987.
DSB Bv 328Bv 328Scandia1960Omdannet 1979 fra ABg 328. Udrangeret 1988.
DSB Bv 329Bv 329Scandia1960Omdannet 1979 fra ABg 329. Udrangeret 1986.
DSB Bv 330Bv 330Scandia1960Omdannet 1979 fra ABg 330. Udrangeret 1986.
DSB Bv 331Bv 331Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 331. Udrangeret 1988.
DSB Bv 332Bv 332Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 332. Udrangeret 1986.
DSB Bv 333Bv 333Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 333. Udrangeret 1985.
DSB Bv 334Bv 334Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 334. Udrangeret 1985.
DSB Bv 335Bv 335Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 335. Udrangeret 1988.
DSB Bv 336Bv 336Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 336. Udrangeret 1987.
DSB Bv 337Bv 337Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 337. Udrangeret 1985.
DSB Bv 338Bv 338Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 338. Udrangeret 1985.
DSB Bv 339Bv 339Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 339. Udrangeret 1986.
DSB Bv 340Bv 340Scandia1956Omdannet 1979 fra ABg 340. Udrangeret 1986.
Indsend billeder
Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak