DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2021
Rejsegods-, postbureau- og postpakvogn.
Længde:
21,72 m.

Bogietapafstand:
14,9 m.

Last:
12,5 tons

Egenvægt:
40 tons

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | DPh 139 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 139. Udrangeret 1983. |
![]() | DPh 140 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 140. Udrangeret 1984. |
![]() | DPh 141 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 141. Udrangeret 1984. |
![]() | DPh 142 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 142. Udrangeret 1984. |
![]() | DPh 143 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 143. Udrangeret 1984. Bjerringbro 1984. |
![]() | DPh 144 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 144. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 238. |
![]() | DPh 145 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 145. Udrangeret 1984. Bjerringbro 1984. |
![]() | DPh 146 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 146. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til DSB Tjenestevogn 982 0 016. |
![]() | DPh 147 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 147. Udrangeret 1984. |
![]() | DPh 148 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 148. Udrangeret 1984. |
![]() | DPh 149 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 149. Ombygget 1984 til DSB Tjenestevogn 980 0 239. |
![]() | DPh 150 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1969 fra Dc 150. Udrangeret 1984. Bjerringbro 1984. |

DSB trafikinformation
Færre tog om aftenen og natten og weekender med Togbusser
Aftener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aalborg - Togbus undervejs i Jylland
Lørdag aften med Togbusser mellem Odense og Fredericia
Aftener med længere rejsetid mellem Fredericia og Esbjerg
To aftener: Sidste tog erstattet af Togbus mellem Bramming og Esbjerg

Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.
Læs mereJernbanebøger
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak
Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen