DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
Rejsegodsvogn. Toilet.
Længde:
13,3 m.
Bogietapafstand:
7,2 m.
Last:
15 tons
Taravægt:
34 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
Dh 013 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 013. Moderniseret 1980 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 240. Solgt 1995 til ØSJK som EA 6013. | |
Dh 014 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 014. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 245. | |
Dh 015 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 015. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 246. | |
Dh 016 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 016. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 243. | |
Dh 017 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 017. Moderniseret 1980 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 241. | |
Dh 018 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 018. Moderniseret 1980 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 253. | |
Dh 019 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 019. Moderniseret 1980 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 242. | |
Dh 020 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 020. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 247. | |
Dh 021 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 021. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 259. Ejes af Jernbanemuseet. | |
Dh 022 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 022. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 254. | |
Dh 023 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 023. Moderniseret 1980 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 244. | |
Dh 024 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 024. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Solgt 1983 til LJ EV 94. | |
Dh 025 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 025. Moderniseret 1980 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 248. | |
Dh 026 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 026. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 252. | |
Dh 027 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 027. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1984. Ombygget 1984 til Tjenestevogn 980 0 258. | |
Dh 028 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 028. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Solgt 1983 til Gardit 291 1 400. | |
Dh 029 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 029. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1985. Solgt 1985 til OHJ Bafd 9. Solgt 2004 til SJK. Lagervogn i Struer 2006-11. Gul. | |
Dh 030 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 030. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1985. Solgt 1985 til OHJ til reservedele. | |
Dh 031 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 031. Moderniseret 1981 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1985. Solgt 1985 til OHJ 031. Ommalet 1988. Solgt 2003 til DJK. | |
Dh 032 | Scandia | 1963 | Omlitreret 1969 fra Dea 032. Moderniseret 1980 med el-varme, slutlygter samt designlakering. Udrangeret 1985. Solgt 1985 til HTJ Tjenestevogn 11. |
Signalposten
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde