DSB Kedelvogn nr. 14
(Retur til oversigt)

Bygget af Atlas i 1883. Ombygget 1943 fra ID 24413. 2 store Varmekedler. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 394.

Længde:
7,73 m.
Akselafstand:
3,96 m.
Tara:
13,3 tons
 
DSB Kedelvogn nr. 14
Indsend billeder
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB Kedelvogn nr. 14






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen